Besök på barnakuten

Jag är en dålig mamma. Det borde aldrig kunnat hända. Men det hände.

Lillebror hade bajsat. Han bajsar en gång i veckan så det var en stor grej. Medan jag höll på och bytte på honom så busade Sarah inne i stora sovrummet. Hon drog i Meandi provkollektionen och jag var lagom irriterad på henne. När lillebror var klar rusade jag in i sovrummet fö att rädda Cecilia Blankens Sweet Cardi som Sarah hade slitit fram. Då ser jag nåt mycket värre. Sarah sitter med en öppnad Lergigan burk. Hon har vitt tablettklet i munnen och några piller i handen..

Lergiganburken borde inte stått åtkomlig. Det gjorde den. Tydligen. På bara någon minut hade Sarah sträckt sig efter den på byrån. Den låg dessutom i en sån där försluten plastpåse man får på flygplatser att lägga vätskeinnehållande behållare i. Men man ska inte underskatta 2-åringar. Både påsen och locket till burken lyckades hon forcera.

Jag frågade henne hur många hon ätit. Hur många hon svalt. Men 2-åringars svar kan man inte riktigt lita på.

Först sa hon "EN" sen sa hon "TVÅ" och sen sa hon "MÅÅÅÅÅNGA"

Det var bara att åka in till Sachska barnakut för att ge medicinskt kol.

Jag ringde Jonas som inte svarade i mobilen. Typiskt. Han tränade. Men syrrans man David kom och hjälpte oss in till SÖS. Jag var lite lätt stressad kan man säga.

Sarah var jätteduktig. Drack hela glaset med svart trögflytande sörja som sjuksköterskan bad henne dricka. Sedan somnade hon. Sov 3 h på britsen.

Läkaren blåste faran över efter 5 timmar så vi är hemma igen. Jag känner mig hemsk. Redan låst in tabletterna i skåpet.

Varför jag äter dom? För att jag har sömnsvårigheter och oro. Och när jag inte får sova blir jag deprimerad.

Detaljer för den intresserade: Burken innehöll från början 100 tabletter. Uppskattar att jag har 30 kvar. Hittade en halv på golvet. Jag har ätit en om dagen vid behov i ett par år. Slutsatsen att jag inte har en susning om hur många tabletter Sarah kan ha fått i sig. Lergigan är ett gammalt läkemedel som används till många olika saker. Däribland: sömnsvårigheter, oro, graviditetsillamående. Tabletterna har till en början smak av vanilj sen antar jag att de smakar blä som all annan medicin.

En sak till. Jag hann rösta. Men det fick bli "förtidsröstning" så tyvärr hade jag inte namnen på politikerna som jag tänkt rösta fram i kommunalvalet. Men huvudsaken är att jag valt sida och lagt min röst.

Kommentarer
Postat av: anna

Usch hjärtatack! Skönt att det gick bra iaf, lilla sarah då! Ni verkar ha fått fin färg i ansiktet på semestern, stackars er....not! :)

Vi får ta å ses nu! Kram

2010-09-19 @ 21:25:59
URL: http://anna-alltochingenting.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0