Kaos

Hemkommen till ett kaos. Tur vi ska flytta. Vår 3:a ÄR för liten. Grejer över allt. I hallen står 3 barnvagnar. Bara det liksom. Kuddar, leksaker, tvätt, solmedel, kläder, svartpepparburk, en boll i en salig blandning. Å jag plockar och plockar så gott jag hinner. Men det var inte oredan jag ville fota utan min meandi outfit för dagen. Crown top som är så tillåtande för figuren! Kan ni se något magput?  Skulle inte tro det!



Jag och barnen var till postombudet igår för att hämta ut paketet med designbabykläder. (Nyheter som släpps 9 september) Jag lämnade syskonvagnen utanför butiken. Tror inte att någon så lättvindigt drar iväg barnen. Tror ingen vill ha dom heller. Hursomhelst hämta ett paket tar 2 minuter och krångla in vagnen med Sarah i en trång godisbutik, det gör jag bara inte. När jag kom ut till barnen så stod en gammal dam med en glass och försökte prata med Sarah. Till mig sa damen:
"Är det dina barn?" "Den lilla han säger ingenting han"
Jag: " eh naeeh.."
Damen: "Den stora säger inte mycket heller.. Snälla barn du har!"
Jag vet att jag har snälla barn. Och jag får höra det ofta också. Blir nästan lite trött på den kommentaren. De ser ju inte den gnälliga och tjuriga sidan av Sarah som jag och Jonas dagligen får handskas med. Hon har ju inte blivit gladare av att sluta sova middag. Snarare tvärtom eftersom hon blir trött. Men sova det vägras!
Jag: "Tack" "Jag vet" Ler atigt.
Damen: "Och smal är du också!"

Det där sista värmde men naturligtvis tänkte jag genast att hon säkert tyckte jag såg sliten ut. Stressad med 2 barn i en tung vagn och hinna med postombud och mat och gud vet allt.

Jag: "Det är inte så lätt..." tänkte dra en harrang om 2 barn och amningen och att kilorna rasar för att man har så mycket att göra. Ville förklara eftersom hon ju säkert tyckte jag såg sliten ut. Men damen fattade det som att jag försökte säga att det inte är så lätt att gå ner i vikt.
Damen: "Du är bra så. Det räcker."

Värst vad hon var gullig då tänkte jag. Vände på klacken och körde in på Konsum med Sarah som "osså vill haa glass" Det gick att lura henne att äta en banan istället! Som sagt snälla barn.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ser jättebra ut på bilden! Inget put alls;-) Kram

Ps. Lycka till med flytten!

2010-09-06 @ 11:38:49
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: anna

Sjukt snyggt!!! OCh du är duktig! =)

2010-09-06 @ 14:20:31
URL: http://anna-alltochingenting.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Superfint!!

Å du ser assmal ut, lyllo :D

2010-09-07 @ 18:03:57
Postat av: Lisa

jag vill me ha en sån tröja, like it a lot!

2010-09-08 @ 09:43:28
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Caroline

Tur du ska ha träff då ;)

2010-09-08 @ 19:53:55
Postat av: tant maria

Det var ingen vanlig tant. Det var en ängel.

Har du inte hört utrycket "good enough" myntat av den engelske psykoanalytikern Donald Winnicott.

Du räcker till. Du är bra så som du är.

Det räcker att tampas med ett helt liv.

Vi duger osm vi är, allt annat är lögn och förbannad dikt!

Du är super grejt!

Kram

2010-09-17 @ 15:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0