Vi har haft det underbart på Cypern

Hemresan var inte lika great. Nej usch. Försenat plan. Och väl på Arlanda körde bussen till långtidsparkeringen i från oss mitt framför näsan så vi fick stå i sommarkläder och frysa häcken och boobsen och you name it av oss. Welcome to Sweden liksom. 6 grader. Klockan var 4 på morgonen. Kallchock. Å andra sidan var det värmechock när vi anlände Larnaca en vecka tidigare. 40 grader typ. Fuktig luft. Dumpar lite bilder och kommenterar under. Ok?


Syskonvagnen var med. Lite för stor för det mesta men guld värd när dotra var trött. Tur vi hade rummet på bottenplan. Vagnen gick inte in genom dörren och inte in i någon hiss heller.


Utsikten från vår terass. Vi hade nära till allt! Beachen, baren, poolerna. Perfekt.


All Inclusive. Sarah fick smaka chokladglass. "Gott!"


Jag och dottern i barnpoolen. Ljummet vatten!




Fanns en "Kids Club" med leksaker. Sarah kallade det för "dagis".


Utomhus fanns en Playground. Gunga var kul.

Lekstugan var också lite kul.


Bild på våra bäddar. Sarah leker i lillebrors säng. Vi överlevde att sova hela familjen i samma rum. Synkade sovningen riktigt bra. Alexander fick flytta upp i min säng rätt ofta. Dels för att jag ville prova att ligga och amma för att jag var så trött. Värmen gör en trött. Dels för att det är mysigt att gosa tätt i samma säng. Liggande amning funkade faktiskt riktigt bra de gånger jag ville.



Jonas var tvungen att knäppa en bild på syskonen som lekte tillsammans på golvet. Sarah tog lillebrors hand. Kärlek!!! Det råder inga tvivel om att hon tycker om sin lillebror. Jag blir alldeles varm i hjärtat.


Vi hade strålande sol och 30-40 grader mest hela tiden. Undantaget 2 timmar en eftermiddag. Det dramatiska skyfallet var mysigt. Vi satt fascinerade under tak på altanen och beskådade skuren.


Sista dagen var vi inne i Larnaca stad. Mest för att fördriva tiden eftersom vi fick checka ut rummet 12:00 men transferbussen till flygplatsen skulle hämta oss först 19:30. Larnaca stad var väl ingen höjdare. Iallafall inte klockan 15 en eftermiddag när butikerna har Ciesta-stängt. Men strandpromenaden var ganska juste och vi hittade en Starbucks. Me löööööv Starbucks. Blev en kall Frappe där. Om jag ser tjock och gravid ut så beror det på att jag stoppat magen full med massa godsaker hela veckan. All Inclusive you know!

Deltog i ett gympa-pass på hotellet. Ledaren som raggade upp mig sa att det var "some slow exercise". Yeah sure svarade jag men ångrade mig bittert några minuter senare. Det var core-pass på en handduk mitt i solen. Jag hade knappt någon kondition, ingen styrka. Ledaren frågade om jag var pregnant. Haha nääääääää men fortfarande gravid-tjock tydligen och med delade magmuskler som fortfarande inte gått ihop helt så var jag sämst i klasssen. Jag måste börja träna. Klassen bestod av idel mogna kvinnor så att jag fött barn var fan ingen ursäkt. Jag måste skaffa gymkort och komma i form. Promenader räcker inte!



Avslutar bildserien med utsikt över poolen och havet 3 våningar upp.

Har lite övriga tankar. Uppdaterar snart. Nu när vi är hemma igen ska det inte dröja så länge.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ni verkar haft en härlig semester,skönt! Cypern är trevligt,har varit där 4-5 ggr =P

Vagnen hittade vi på blocket, viben är ju galet dyr om man ska köpa ny. Tkr den är helt ok, jäkligt smidig å lätt att köra. Det jag inte gillar är att det känns som lilleman ligger i luften typ, känns så osäkert liksom, men jag får väl lära mig att älska den, om inte annat är det så kort period som lilleman använder mjukliften.

2010-09-04 @ 21:09:47
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad bra ni verkar ha haft det! Kram!

2010-09-06 @ 11:37:23
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: anna

Åh ser ut som om ni haft det rikgit bra!!

Hoppas vi kan ses så fort vår dagisförkylning försvunnit!Kraaaam

2010-09-06 @ 14:19:50
URL: http://anna-alltochingenting.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0