Ägglossning

Jag har ägglossning.
Det känns i hela kroppen.
Min kropp har alltid varit tydlig när det är läge.
Jag känner mig stark och snygg.
Jag vill göra barn.
Jag vill göra en trea.
En liten pojke eller flicka till vore väl mysigt.
Drömde häromnatten hur jag födde barn.
Gick som en dans.
Huvudet var ute redan hemma på toa.

Men det är bara att lägga band på sig.
För det där är bara naturen som luras.
Jag orkar och vill egentligen inte alls ha fler ungar.
Inte nu.
För det går inte alls som en dans.
Det innebär att må som en påse skit och aldrig få sova tillräckligt..
Nu är de istället snart dags att gå tillbaka till jobbet.
Göra karriär.
Så småningom komma ur bebisträsket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0