Skitnatt

Skitvinter. Skitsnö. Fucking skitkallt hela tiden. Försök ta er fram med en stor barnvagn med små sliriga hjul när ingen plogat, ni som inte provat...Å så alla dessa vintersjukor. Nu verkar hela familjen vara småförkyld.

Alexander tyckte att han hade sovit klart klockan 3 i natt. Sen var det bara tutten som gällde. Han kastar iväg sin napp så medvetet och demonstrativt.
Han håller på att äta igen det han tappat verkar det som. Grötfrukost, dubbla luncher, dubbla middagar och gröt till kvällsmål. Och så mycket amning därimellan. Gärna halva natten.

Börjar drömma om att åka till Thailand (eller vilket fattigt land som helst där det finns folk som vill komma hit och få det annorlunda) och hämta hem en flicka. Som kan trösta barn på natten och hjälpa till att sköta hushållet. Ligga med mannen slipper hon. Det gör jag gärna själv bara jag inte var så trött hela tiden.

Får så dumma tankar av att inte sova.

jag säger upp mig. Jag säger upp. JAG SÄGER UPP MIG. Men det går inte. Fan va tänkte jag med. Ha småbarn är skitjobbigt.

S-K-I-T-J-O-B-B-I-G-T


Kommentarer
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Detta förstod jag! Att ha småbarn är så jobbigt att jag skjuter på det lite till;-)

2011-02-21 @ 11:16:14
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: Radovic

Ja det är skitjobbigt. Du uttryckte det så väl så. Ringer dig snart.

Kram!

2011-02-23 @ 19:14:40
URL: http://minbebis/blogg/fikamedmig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0